fbpx

Lihtne põhjus, miks sinu konkurent on edukam

by

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Tänases ostuühiskonnas käib täiel rindel võistlus konkurentidega – kes suudab püsida pinnal, olla relevantne ja teenida rohkem tulu. Ometi suudavad mõned ettevõtted püsida klientide tähelepanu keskmes ja teised mitte. Miks see nii on?

Veebipoodide populaasuse kasvu juures on äärmiselt tähtis paista silma kvaliteetsete ja pilkupüüdvate tootefotodega. Mõtle korra oma viimastele netipõhistele ostudele. Kui tihti oled jätnud ostu tegemata, sest kehva pildi tõttu ei tundu toode kvaliteetne või müüja usaldusväärne? Ja samas, kui tihti äratab huvi mõni toode, just nimelt, tänu toote esitlusele?

Ilmselt üsna tihti, kas pole?

Just sellised tunded valdavad ka sinu kliente, kui nad interneti avarustes sinu ettevõtte tooteid näevad. Halb pilt lõhub usaldust, hea pilt kasvatab seda.

Kuidas kliendid internetis tooteid valivad?

Me teame, et klientide ostuharjumused on viimase 5 aasta jooksul märgatavalt muutunud – eriti alates 2020. aastast, kui füüsilised kauplused kannatasid piirangute all. Täna võib öelda, et 70-90% ostudest saavad alguse internetis.

Kui mitte ost ise, siis infopäring toote kohta toimub suuresti just veebis. Seega on toote- ja teenusepakkujate kohalolek e-kaubanduses ja sotsiaalmeedias müügi jaoks äärmiselt oluline.

Inimene on visuaalne ostja. Meile meeldib tooteid enne ostu näha. Me vajame endale toote mahamüümiseks piisavalt häid põhjuseid. Siin saad kaasa aidata sina kui toote- või teenusepakkuja.

Kvaliteetsete ja detailsete tootepiltide eesmärk on muuta ost kliendi jaoks usaldusväärsemaks ja kindlamaks. Nagu sissejuhatuses juba mainisin, siis, kui valikus on kaks alternatiivset toodet, valime ka ise tihtipeale just visuaalselt ahvatlevama pakkumise, sest see tundub ausam.

Kui nüüd rääkida veel müügist läbi sotsiaalmeedia, siis lisaks kvaliteedile on vaja ka silma paista ja ostjas tähelepanu äratada. Mõtle oma sotsiaalmeedia harjumuste peale – näiteks Facebookis või Instagramis. Tihti scrollime kasvõi ajaviiteks telefonis, kas pole?

Selleks, et teistest postitustest erineda ja ostjale silma jääda, peab tootepilt olema ahvatlev ja veenev.

Millised on head tootepildid ja kui palju neid olema peab?

  1. Hea tootepilt äratab tähelepanu, paneb ostja peatuma ja vaatama.
  2. Hea tootepilt kasvatab usaldust toote ja pakkuja suhtes.
  3. Hea tootepilt tekitab nõudlust.

Need on kolm väga tugevat väärtust, mille abil ära tunda head tootefotod. Aga mis ikkagi teeb ühe tootefoto heaks?

Selleks, et pilt ja toode kliendile silma jääks, tuleb see luua visuaalselt ilusana. Toodete pildistamisel kasutame selleks värvide kontraste, valguse ja varju mängu ning kompositsiooni. Sõltuvalt eesmärgist ja vajadusest on vahel oluline ka kujutada elustiili, mis selle tootega kaasneb või kes on selle toote sihtgrupiks.

Kobineerides eelmainitud tegurid kvaliteetse fotovarustuse (kaamera, objektiiv, valgustus) ja piltide järeltöötlusega, saame tulemuseks väga silmapaistvad müügipildid, mis püüavad klientide tähelepanu nii e-poes, sotsiaalmeedias kui ka reklaamides.

Kliendile tuleb näidata täpselt nii palju tootepilte, kui seda on vaja tema veenmises. Sisuliselt puudub maagiline arv, sest iga toode on erinev. Tähtis on, et klient saaks datailse ülevaate tootest – selleks võib piisada ühest, kuid võib vaja minna ka kümmet pilti. Lihtne näide: Auto puhul vajame mitmeid pilte, nii seest kui väljast. Joogipudeli või -purgi puhul piisab ühest-kahest.

Kui palju tasub investeerida kvaliteetsetesse tootepiltidesse?

Esimene asi, mida soovin siin adresseerida, on just nimelt selle küsimuse püstitus. Investeering – mitte kulu. Et mõista, kui palju peaksid sina investeerima enda tootepiltidesse, tuleb kõigepealt näha nende piltide väärtust ehk mõju müügile. 

Toome näite, mille aluseks on uute kvaliteetsete tootepiltide olemasolu:

Toode A, mille hind on 50 EUR, läbimüük suureneb kuus 50% 100 ühiku pealt 150 ühiku peale. Selle tulemusel on igakuine lisakäive antud tootelt 500 EUR/kuus. Eeldusel, et puhaskasum on vähemalt 30% käibest, on tulemuseks 150 EUR/kuus lisakasumit ehk 1800 EUR/aastas.

Toode B, mille hind on 200 EUR, läbimüük suureneb kuus 25% 20 ühiku pealt 25 ühiku peale. Selle tulemusel on igakuine lisakäive antud tootelt 1000 EUR/kuus. Eeldusel, et puhaskasum on vähemalt 30% käibest, on tulemuseks 300 EUR/kuus lisakasumit ehk 3600 EUR/aastas.

Eeldusel, et uued kvaliteetsed tootepildid aitavad sinu tooteid paremini müüa 25-50% ulatuses, on aastane kasumi kasv märkimisväärne. Ja just sellest tuleb alustada tootefotole väärtuse admisel. Hea tootepilt on mitmekordselt kasutatav ehk seda on võimalik kuvada kodulehel, sotsiaalmeedias ja reklaamides. Seega, ühe pildi väärtus on suurem kui algselt arvata võib.

Kui nüüd rääkida tasudest, siis kui palju oleksid valmis sina tasuma eelnevalt toodud näidete põhjal 1-3 hea pildi eest, mis sellist kasvu võimaldab?

  • 10% aastasest lisakasumist ehk 180/360 EUR?
  • 20% aastasest lisakasumist ehk 360/720 EUR?
  • 30% aastasest lisakasumist ehk 540/1080 EUR?

Hea tootefoto vajab aega, läbimõeldud konteksti ja oskusi. Ühe foto loomine algusest lõpuni koos järeltöötlusega võib võtta 1-6 tundi, sõltuvalt selle keerukusest. Loomulikult, klassikaliste valgel taustal e-poe piltide tegemisel sõltub ühe pildi koguaeg suuresti toodete hulgast. Mida rohkem sarnaseid tooteid, seda väiksem on ajakulu ühe toote pildistamisel.

Kuidas leida sobiv fotograaf sinu tooteid esitlema? 

Järjepideva brändingu eesmärgi puhul on mõistlik leida fotograaf, kellega tekib püsiv ning tulemustele orienteeritud suhtlus ja kelle stiil sinu ettevõtte kuvandiga kõige paremini sobib.

Selleks tasub eelnevalt teha eeltööd ja vaadata fotograafi poolt esitletud portfooliot. Enamjaolt leiab need kas fotograafi kodulehelt või tema Instagrami kontolt – need on peamised kanalid, kus fotograafid oma tehtud töid esitlevad.

Stuudio 5 töödega saad tutvuda meie portfoolios. Juhul, kui sobime ka sinu ettevõtte tooteid esitlema, saad meiega kontakti läbi teenuste või kontakti lehe.

Kokkuvõte

Loodetavasti andis artikkel sulle ülevaate, millist väärtust head tootefotod sinu ettevõttele loovad, kuidas suhtuda piltide hinda ning kuidas leida sobiv fotograab sinu brändile. 

Mõned olulised väljavõtted artiklist:

  • Inimene on visuaalne ostja, seega tootepilt peab olema kvaliteetne ja esitlema toodet parimast küljest
  • Hea tootepilt äratab tähelepanu ja loob kliendis usaldust, mis omakorda viib müügi kasvuni
  • Tootepiltide eesmärk on anda kliendile ülevaade toote välimusest ja detailidest ning elustiili piltide puhul ka selle otstarbest
  • Tootepildi hinna juures tuleb arvestada selle väärtust, mille pilt loob ning kui mitmes kanalis seda kuvada saab
  • Sobiva fotograafi valimisel tasub arvestada ettevõtte brändi ja fotograafi stiili sobivust

Ilusaid pilte ja edukat müüki,

Raido

Võta meiega ühendust ja räägime lähemalt